iklan 728x90

Pages

Monday 9 December 2013

Cara Tepat Menarik Perhatian Lelaki

 

WANITA adalah kaum yang sangat peduli dengan penampilan. Bahkan ada anggapan yang mengatakan, jika beberapa kaum wanita suka menghias diri untuk menarik perhatian kaum adam.

Ladies, perkara tersebut wajar, dan kaum lelaki pun mengaku menyukai wanita yang tampil cantik. Lalu penampilan seperti apakah yang dapat menarik perhatian lelaki? DIpetik dari Magforwomen, ini ulasannya.

Too much is a big no no !

Lelaki mengakui, jika semua wanita itu cantik dan menarik. Tapi, ketika mereka diminta memilih antara wanita cantik, namun penampilannya sederhana dengan wanita cantik dan full dress up dari atas sampai bawah, yang menjadi pilihan majoriti lelaki adalah wanita cantik namun sederhana.

Lelaki mengaku begitu tertarik melihat kesederhanaan seorang wanita. Menurut mereka, wanita yang tidak tampil berlebihan adalah wanita cantik sebenarmya. Selain tertarik melihat wanita yang tampil seadanya atau sederhana, lelaki juga tertarik melihat wanita yang berpenampilan feminin. Berpakaian feminin, bersih, dan wangi menjadi nilai tambah bagi kaum lelaki.


Kasut

Salah satu bahagian fisikal dari wanita yang dapat menarik perhatian lealki adalah kaki atau betis wanita. Sebagian lelaki mengaku tertarik melihat wanita ketika memakai high heels. Jenis kasut yang satu ini dapat membuat kaki lebih kelihatan jinjang. Namun ladies, keselesaan adalah kunci utama dalam bergaya. Dan lelaki jauh lebih menyukai wanita yang tampil sesuai dengan keperibadiannya.


Make up

Make up sangat penting untuk wanita untuk membuat wajah menjadi cerah dan berseri. Ramai wanita yang memmerhatikan apa yang ia pakai namun kurang memperhatikan dandanan wajah. Sebahagian lelaki mengaku, make up lebih menarik perhatian mereka dan meninggalkan kesan mendalam daripada fisikal. Tetapi, jangan memakai makeup yang terlalu tebal, kerana lelaki tidak menyukai wanita dengan make up yang berlebihan. Gunakanlah makeup ringan, seperti bedak asas, maskara dan lipgloss.


Attitude

Ladies, flirty di tempat umum boleh saja. Anda yang berpenampilan percayakan diri sendiri tetap harus menjaga diri agar tidak meninggalkan kesan murahan. Beberapa lelaki mengaku tidak menyukai wanita agresif, dan berperlakuan berlebihan di hadapan mereka. 

No comments:

Post a Comment