iklan 728x90

Pages

Friday 6 December 2013

Alasan Wanita Suka Drama Cinta Korea

 

SIAPA saja yang tidak terharu ketika pasangan berbuat sesuatu untuk membuktikan cintanya. Peranan itu tidak hanya dilakukan oleh lelaki saja.

Jika Anda adalah penggemar siri drama Korea, pasti Anda sering melihat peloakon wanitanya, melakukan sesuatu untuk kekasihnya. Bermula dari perkara sederhana seperti merawat kekasih yang sedang sakit, memasak makanan kesukaan, sampai ke perkara besar seperti membuat kejutan makan malam berdua.

Itu lah alasan mengapa siri drama Korea sangat menarik untuk diikuti. Cerita cintanya selalu membuat penonton menjadi melekat? Penyajian ceritanya yang sederhana, selalu membuat para penonton merasa suka untuk terus mengikuti tayangannya sampai di akhir cerita. Andakah salah satunya?.

Mari kita lihat adegan-adegan romantik apa yang disajikan di siri drama Korea Selatan ini. DIpetik dari koreabridge.

Lelaki selalu berusaha melindungi wanita yang dia cintai

Nah! ini dia alasan yang membuat penonton wanita menjadi tergila-gila dengan siri drama yang satu ini, guys. Gambarab lelaki yang ditampilkan di siri drama ini adalah, lelaki tipikal yang selalu berusaha untuk melindungi kekasihnya. Melindungi bukan bererti mereka bertindak seperti super hero, tetapi cukup dengan melakukan perkara sederhana seperti mengenggam tangan ketika berjalan bersama, atau membantu kekasihnya membawakan barang yang sudah memenuhi kedua tangannya, tanpa diminta. Dan yang paling romantik lagi adalah, sang lelaki tidak akan meninggalkan wanita yang dia cintai dalam kesusahan, lebih-lebih lagi jika wanita itu menangis.


Pantang menyerah

Dalam siri drama Korea, jika Anda memmerhatikan dengan teliti, Anda akan menemui lelaki dengan tipikal pantang menyerah, begitu juga dengan penampilan wanitanya, guys. Ketika mereka sudah jatuh cinta, mereka berdua akan memperjuangkan hubungan mereka semaksima mungkin. Cerita ini, boleh dijadikan sebagai pelajaran positif, iaitu untuk tidak cepat menyerah menjalani hubungan hanya kerana mendapat masalah kecil.

Selain itu, di beberapa siri Anda mungkin menemui tipikal lelaki yang akan melakukan apa saja untuk membuat wanita yang di cintai bahagia. Nah, perkara itu juga dapat Anda terapkan dalam hubungan bersama si dia. Bermula dari perkara sederhana seperti memberi kejutan kecil, menemani kekasih melakukan hobinya, belajar masak berdua, atau hanya sekadar mengingatkan dirinya untuk beristirahat semasa aktivitinya yang begitu padat. Meskipun kecil, tapi perhatian itu akan berimpak besar, guys.


Melekat unsur budaya

Anda tentunya mengenal pelakon tampan bernama Lee Min Ho dan Son Ye Jin yang berperanan menjadi sepasang kekasih di siri drama Personal Taste. Nah, dalam siri tersebut ada adegan dimana mereka memakai pakaian yang sama, iaitu seluar jeans dan dan baju kelabu. Tahukah Anda, perkara itu ternyata bukan hanya sekadar adegan di filem saja, melainkan di Korea sendiri, kebiasaan itu merupakan budaya yang sudah melekat di masyarakat Korea. Menurut mereka, jika sepasang lelaki dan wanita saling jatuh cinta, dan memakai baju yang sama, perkara itu adalah merupakan sebuah pembuktian jika mereka sama-sama serius dengan perasaan yang dimiliki satu sama lain. Sweet bukan?

Jika dalam siri drama Korea terdapat adegan manis seperti itu, lalu bagaimana dengan cerita Anda dengan si dia?. 

No comments:

Post a Comment