iklan 728x90

Pages

Saturday 1 February 2014

PANAS - Gadis Melayu Bertudung Tapi Pakai Shorpants...


KITA akui fesyen bertudung kini sedang melalui satu evolusi besar dengan kemunculan pelbagai jenis fesyen tudung pelbagai rupa.
Ada yang melilit ke sana sini, ada yang seperti berselubung, ada juga yang lengkap dengan purdahnya sekali.
Kita juga tahu akan pelbagai nama fesyen tudung ini dan kebanyakannya diambil sempena gaya pemakaian artis-artis yang memakai tudung dalam kerjaya seni mereka.
Bagaimanapun, foto diatas boleh difahami ia menunjukkan dua gadis yang memakai tudung tetapi yang penulis agak bingung ialah apabila ia digayakan bersama dengan seluar pendek yang singkat sehingga menyerlahkan peha mereka.
Dari sepanduk tempat mereka bergambar itu jelas tertulis “Comel Tak Saya?” – Lajnah Dakwah Pembelaan Islam anjuran Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang.
Kalau mengikut sangkaan baik penulis, kemungkinan Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang mengadakan kempen dakwah di situ dengan menyediakan beberapa helai tudung untuk digayakan wanita bukan Islam. 

Pada ketika dua gadis ini lalu dan menggayakan tudung di situ lantas bergambar bersama poster program berkenaan.

Jika begitu gayanya, sepatutnya pihak Dewan Pemuda Pas Pulau Pinang menyediakan jubah bagi mereka untuk sarungkan sebelum bergambar sempena program berkenaan.
Jika begini sudahnya, memang buntu dan terkejut para ibu-ibu dan bapa-bapa Muslim tengok keraja ia amat di luar kebiasaan cara pemakaian tudung litup yang betul.

No comments:

Post a Comment