iklan 728x90

Pages

Thursday 30 January 2014

Kenapa Suami Menolak Hubungan Intim dengan Isterinya?

Siapa kata hanya wanita yang sering `menolak` ketika diajak berhubungan seksual oleh suaminya. Saat ini, lelaki pun mempunyai alasan tak ingin `diajak` berhubungan intim oleh isterinya.
Wanita tentu ingin tahu penyebab suaminya tak mahu berhubungan seksual dengannya. Ini alasannya:
Kenapa Suami Menolak Hubungan Intim dengan Isterinya
Lelaki keletihan
Lelaki lelah setelah bekerja. Ia tentu malu mendedahkan alasan tersebut. Namun, pada kenyataannya, lelaki akan melakukan segala sesuatu agar tak berkaitan seksual..
Suami cenderung menjadikan persekitaran sebagai alasan kerana keletihan kronisnya. Mungkin alasan tersebut tak menjadi masalah, tapi jika wanita terus-menerus mendengarnya akan tanda tanya.
Libido lelaki rendah
Jika suami anda berusia 30 tahun, mungkin usia menjadi alasan. Gaya hidup yang tak sihat menimbulkan perubahan tertentu:
Kurangnya aktiviti fizikal
Tekanan
Tekanan biasa di buah pinggang dan hati selama bercuti di hujung minggu
Puncak aktiviti seksual pada lelaki berlaku pada usia 18-20 tahun, sedangkan pada wanita berkembang selepas usia 30 tahun. Keadaan tersebut tentu tak boleh menolak fakta bahawa tempramen lelaki dan wanita berbeza.
Jika anda berdua menghadapi keperluan melakukan hubungan intim setiap hari lebih dari sekali, anda berdua mempunyai pandangan seksual yang kuat. Jika anda memilih melakukannya tiga atau empat kali seminggu, maka anda pada tahap rata-rata. Sedangkan jika anda tak keberatan berkaitan intim sekali seminggu atau kurang, ini tandanya anda kurang berminat berkaitan intim dan anda lemah.
Bosan
Psikologi telah mendapati hasil kajian yang mengatakan alasan lelaki tak berkaitan seks dengan isterinya. Hasilnya, 60 peratus responden menyebut seks menjadi rutin yang membosankan.
Dalam keadaan seperti ini, lelaki boleh berfikiran bahawa ini boleh berbeza jika dengan wanita lain.
Tak puas dengan rupa isteri
Sekitar satu pertiga responden menolak berhubungan seks kerana tak puas dengan penampilan isterinya. Banyak lelaki berfikir isterinya terlalu gemuk atau wanita telah berhenti merawat dirinya dan membuat lelaki jadi tak berminat.
Bertengkar
Banyak lelaki yang tak ingin berhubungan seksual dengan isterinya kerana sedang marah. Semakin sering pasangan suami isteri bertengkar, maka seks yang dilakukan keduanya semakin berkurang.
Lelaki menonton filem dewasa
Ada ramai lelaki yang lebih memilih menonton filem dewasa berbanding berhubungan intim dengan isterinya. Seksolog menjelaskan, dengan filem tersebut lelaki merasa terus-menerus mempunyai sensasi baru.

No comments:

Post a Comment