iklan 728x90

Pages

Tuesday 31 December 2013

DIANA DANIELLE PUN DAH START MENGELUH!!!

 

"Siapa yang suka barang naik???" Itu soalan yang diajukan oleh pelakon Diana Danielle ni dalam laman media Sinar Harian hari ini. Nampak gayanya dah semakin ramai yang mengeluh.

Pun masih lagi Pak Menteri tu nak kata yang semua orang setuju dengan kenaikkan harga barang? Pun dia masih lagi nak kata orang ramai tak boleh nak mengeluh pasal isu tu?

Twitter Diana
Kamon la Pak Menteri. Jangan la buat andaian yang bukan - bukan. Tak sepatutnya seorang Menteri keluarkan kenyataan macam tu. Nak pulak kalau itu bukan portfolio dia.

Tapi, memang betul apa yang Si Diana Danielle tu tanya. Siapa yang suka kalau harga barang ni naik? Semua orang pun akan terima kesan jika ianya naik mendadak.

Itu pasal sesetengah pihak yang masih ada otak ni buat bantahan secara terbuka. Bukan dengan cara buat himpunan dengan tujuan nak menggulingkan Kerajaan.

Sewajarnya, jika harga barang keperluan tu nak dinaikkan, biar la ianya dilaksanakan secara berperingkat - peringkat. Bukannya dinaikkan secara mendadak. Itu yang tak betulnya.

Dan semua orang pun tau. Yang menaikkan harga barang ni pun bukannya pihak Kerajaan. Sebaliknya, tokey - tokey Cinabeng yang dah memang kaya raya tu yang naikkan harga.

Maka, pihak Kerajaan perlu memantau kenaikkan harga barang yang tak terkawal ni supaya rakyat tak terbeban dengan tindakan rakus Ah Beng - Ah Beng ni. Itu je yang Kerajaan perlu buat.

Dan bagi mereka yang rasa kenaikkan barang tu tak wajar berlaku, diorang boleh pergi ke laman web PENGGUNA atau buat laporan di kaunter - kaunter yang ada. Baru la ianya mendatangkan faedah. Bukannya dengan cara nak berguling - guling atas jalan raya!!!


No comments:

Post a Comment