iklan 728x90

Pages

Saturday 18 January 2014

Turis Nyasar Diperkosa Di India

Seorang Turis Denmark yang tersesat menjadi korban terbaru serangan seksual beramai ramai di India, kata pihak yang bertanggung jawab kemarin.
ilustrasi
Korban - berusia 51 tahun - dilaporkan sedang mencari jalan kembali ke kamar hotelnya di Paharganj ketika dia gagal dicari pada senin lalu. Wanita tersebut berpergian bersendirian dan tiba di New Delhi pada senin lalu.

Sehari kemudian dia pergi melihat sebuah muzium dan kemudian dia tersesat ketika pulang. Juru bicara polisi mengatakan, korban berusaha bertanya arah kepada beberapa lelaki setempat tetapi diperdaya dan diperkosa beramai-ramai oleh enam lelaki.

Katanya, kejadian dilaporkan terjadi di tempat yang  hampir dengan pusat kota New Delhi dan sekali lagi menimbulkan tanda tanya mengenai status keselamatan wanita di negara yang mempunyai penduduk kedua teramai dunia itu.

Sementara itu ketua polisi, Deepak Mishra berkata, semua pemerkosa itu sudah ditahan untuk memulai penyelidikan, Mishra tidak memberitahu  jumlah yang ditahan tetapi media memperkirakan 15 orang sudah di interview, Katanya korban juga turut dirampok.

No comments:

Post a Comment